Tüm Alanlar|MÜZİK ALETLERİ YAPIMI ALANI

MÜZİK ALETLERİ YAPIMI ALANI

DALLAR
43_01:Mızraplı Halk Müziği Enstrümanları Yapımı Dalı
43_02:Mızraplı Sanat Müziği Enstrümanları Yapımı Dalı
43_03:Mızraplı Batı Müziği Enstrümanları Yapımı
Dalı
43_04:Yaylı Enstrüman Yapımı
Dalı

ALANIN AMACI:.
Müzik Aletleri Yapımı alanı, ülkemizde ve dünyada kullanılan müzik aletlerinin yapımına yönelik bir meslek alanıdır.
Makineleşme ve her alandaki seri üretimin artması birbirinin aynısı, estetik ve sanat değeri taşımayan nesne ve eşyaların hayatımıza daha fazla girmesi, el emeği sonucu ortaya çıkarılan eşyaların gittikçe daha fazla değer kazanmasına yol açıyor. Ayrıca teknoloji ve seri üretimin artması insanları tekdüzeliğe mahkûm ediyor, ruh sağlığını harap ediyor ve insanları bu durumdan kurtulmanın arayışına itiyor. Bu arayışta müzik aletleri yapımı alanı iyi bir tercihtir. Ülkemizde şimdiye kadar enstrüman yapımı hobi amaçlı ve usta-çırak ilişkisi içerisinde öğrenilmiştir. Görsel ve işitsel araçların artması, bireyin sanatını daha geniş kitlelerin önünde yapma imkânlarının çoğalması, müzik aletleri alanında da bir standart ve kaliteyi zorunlu hale getirmiştir.
 Müzik Aletleri Yapımı uygulamalarında yer alan meslek elemanlarını sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan meslekî yeterlikleri kazanmış, nitelikli kişiler olarak yetiştirmek amaçlanmaktadır.  

BU ALANDAKİ MESLEKLER:.
Mızraplı Halk Müziği Enstrümanları Yapımcılığı, Mızraplı Sanat Müziği Enstrümanları Yapımcılığı, Mızraplı Batı Müziği Enstrümanları Yapımcılığı, Yaylı Enstrüman Yapımcılığı

1-MIZRAPLI HALK MÜZİĞİ ENSTRÜMANLARI YAPIMCISI
Tanımı
Temel müzik kavramlarını bilen ve uygulayan, müzik fiziği ve ses uygulamalarını gerçekleştiren, temel teknik resim ve tüm alandaki ana enstrümanların çizimini yapan, yapacağı enstrümana
uygun ağaçları seçerek bu ağaçların enstrüman yapımı için uygun hale getiren, takım ve makineleri
kullanan, bağlamayı temel düzeyde çalan, halk müziği enstrümanlarından olan oyma cura, çöğür ve bağlamayı yapan, nitelikli kişidir.
Görevleri

  • Temel müzik kavramlarını uygulamak,
  • Müzik fiziği ve ses uygulamaları yapmak,
  • Teknik ve meslekî resim çizmek,
  • Ağacı kullanıma hazırlamak,
  • Takım ve makine kullanmak,
  • Bağlama çalmak,
  • Oyma cura yapmak,
  • Çöğür yapmak,
  • Bağlama yapmaktır.
2-MIZRAPLI SANAT MÜZİĞİ ENSTRÜMANLARI YAPIMCISI
Tanımı
Temel müzik kavramlarını bilen ve uygulayan, müzik fiziği ve ses uygulamalarını gerçekleştiren, temel teknik resim ve tüm alandaki ana enstrümanların çizimini yapan, yapacağı enstrümana uygun
ağaçları seçerek bu ağaçların enstrüman yapımı için uygun hale getiren takım ve makineleri kullanan, udu temel düzeyde çalan, sanat müziği enstrümanlarından olan lavta, tambur ve udu yapan, nitelikli kişidir.
Görevleri
  • Temel müzik kavramlarını uygulamak,
  • Müzik fiziği ve ses uygulamaları yapmak,
  • Teknik ve meslekî resim çizmek,
  • Ağacı kullanıma hazırlamak,
  • Takım ve makine kullanmak,
  • Ud çalmak,
  • Lavta yapmak,
  • Tambur yapmak,
  • Ud yapmaktır.
3-MIZRAPLI BATI MÜZİĞİ ENSTRÜMANLARI YAPIMCISI
Tanımı
Temel müzik kavramlarını bilen ve uygulayan, müzik fiziği ve ses uygulamalarını gerçekleştiren, temel teknik resim ve tüm alandaki ana enstrümanların çizimini yapan, yapacağı enstrümana uygun ağaçları seçerek bu ağaçların enstrüman yapımı için uygun hale getiren takım ve makineleri kullanan, gitarı temel düzeyde çalan, Batı müziği enstrümanlarından olan mandolin, klasik gitar ve akustik gitarı yapan, nitelikli kişidir.
Görevleri
  • Temel müzik kavramlarını uygulamak,
  • Müzik fiziği ve ses uygulamaları yapmak,
  • Teknik ve meslekî resim çizmek,
  • Ağacı kullanıma hazırlamak,
  • Takım ve makine kullanmak,
  • Gitar çalmak,
  • Mandolin yapmak,
  • Klasik gitar yapmak,
  • Akustik gitar yapmaktır.
4-YAYLI ENSTRÜMAN YAPIMCISI
Tanımı
Temel müzik kavramlarını bilen ve uygulayan, müzik fiziği ve ses uygulamalarını gerçekleştiren, temel teknik resim ve tüm alandaki ana enstrümanların çizimini yapan, yapacağı enstrümana
uygun ağaçları seçerek bu ağaçların enstrüman yapımı için uygun hale getiren takım ve makineleri kullanan, kemanı temel düzeyde çalan, yaylı enstrüman grubundan olan klasik kemençe, keman ve
viyolayı yapan, nitelikli kişidir.
Görevleri
  • Temel müzik kavramlarını uygulamak,
  • Müzik fiziği ve ses uygulamaları yapmak,
  • Teknik ve meslekî resim çizmek,
  • Ağacı kullanıma hazırlamak,
  • Takım ve makine kullanmak,
  • Keman çalmak,
  • Klasik kemençe yapmak,
  • Keman yapmak,
  • Viyola yapmaktır.

MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER
Bu alandaki mesleklerde çalışmak isteyenler;

  • Müziği kolay algılayan, kulak yeteneği olan,
  • Enstrüman çalmaya yatkın olan,
  • Görme ve işitme duyu organları işlevlerini tam olarak yerine getirir durumda olan,
  • Göz ve ellerini eş güdümlü kullanabilen,
  • Ruhsal olarak sağlıklı olan,
  • Estetik bakış açısına sahip,
  • Dikkatli ve titiz,
  • Meslekî eğitim almış kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Bu mesleklerdeki elemanlar; ülkemizde ağırlıklı olarak bulunan küçük çaplardaki enstrüman yapım atölyelerinde iş bulabilir, düşük maliyetlerle kendilerine ait atölye açabilirler. Bu mesleğin sanatsal ve estetik duygulara hitap etmesi dolayısıyla mesleği icra edenler, manevî olarak mesleklerinden haz alabilirler. Bu mesleğin kayda değer bir meslek hastalığı yoktur.

ÇALIŞMA ALANLARI VE  İŞ BULMA OLANAKLARI 
Müzik aletleri yapımı alanından mezun olan kişi; ağırlıklı olarak özel sektöre ait küçük çaplı enstrüman yapım atölyelerinde, müzik eğitimi ve enstrüman yapım kurslarında çalışabilirler. Düşük maliyetlerle kendilerine ait iş yerlerini açabilirler.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER  
Meslek eğitimi lise düzeyinde Endüstri Meslek Liselerinde verilmektedir. Katsayı sıkıntısı da çözümlendiği için lise eğitiminden sonra ÖSYM?nin yapacağı sınav neticesinde başarılı olanlar lisans düzeyinde eğitim de alabilirler.
Kamu sektöründe çalışanlar işçi statüsünde toplu iş sözleşmesine tabi olurlar. Özel sektörde çalışanların ücreti kişi ile işveren arasında anlaşma ile belirlenir. Ücret; bilgi, yetenek, çalışma kapasitesi ve sektörün ücret düzeyleri göz önüne alınarak değişkenlik gösterir. Tecrübe ve sanata olan yatkınlık ücret belirlenirken önem kazanmaktadır.