Tüm Alanlar|RADYO TELEVİZYON ALANI

RADYO TELEVİZYON ALANI

Grafik-Animasyon Dalı
41_04:Radyo-Televizyon Programcılığı
Dalı

ALANIN AMACI:.
Radyo-Televizyon alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan meslekî yeterlikleri kazanmış, nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

BU ALANDAKİ MESLEKLER:.
Grafik-Animasyon, Radyo-Televizyon Programcılığı, Kameramanlık, Teknik Yapım-Yayın Elemanlığı

1-KAMERAMANLIK TanımıKameraman; görüntü kayıt edici araç ve gereçleri kullanarak stüdyo, çekim platosu ve görüntü kayıt edilebilecek her yerde, kameranın çekim öncesi hazırlıklarını yapan ve çekime estetik yorum katarak görüntü kayıt etme işlemlerini bireysel ya da ekip çalışmasıyla yapma bilgi ve becerisine sahip, nitelikli kişidir.
Görevleri

  • İş planı yapmak,
  • Çekim için ön hazırlık yapmak,
  • Aktüel çekim yapmak,
  • Stüdyo çekimi yapmak,
  • Haber çekimi yapmak,
  • Çekim sonrası işlemlerin yapılıp yapılmadığını kontrol etmek,
Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmektir.
2-TEKNİK YAPIM-YAYIN ELEMANLIĞI

TanımıTeknik yapım-yayın elamanı, radyo-televizyon ve prodüksiyon kuruluşları ile organizasyonlarda kurgu yapan, ses ve ışık cihazlarını kullanan, yönetmenin talimatlarına göre teknik işleri yürütme yeterliklerini kazanmış kişidir.
Görevleri

  • Çalışma planı yapmak,
  • Cihazların montaj, bakımını ve temizliğini yapmak,
  • Kurgu ünitesini (Lineer, non-lineer) kullanmak,
  • Amaca uygun geçiş ve efektler kullanmak,
  • Ses ve görüntüleri amaca uygun döşemek,
  • Ses mikserini kullanmak,
  • Mikrofon takmak ve test etmek,
  • Ses almak,
  • Canlı programda ses ayarı yapmak,
  • Işık donanımının kontrol ve onarımını yapmak,
  • Işık masasını kullanmak,
  • Konuya göre aydınlatma yapmak,
Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmektir.
3-GRAFİK-ANİMASYON

TanımıGrafik animasyoncu; bir proje çerçevesinde uygun görsel tasarımı düzenleyen, sanal ve gerçek nesnelerin tasarımını yapan, bu tasarımları üç boyutlu olarak canlandıran ve bu canlandırmayı bireysel ya da ekip çalışmasıyla yapma bilgi ve becerisine sahip, nitelikli kişidir. Görevleri

  • Çalışma planı yapmak,
  • Talep eden kişiden istenilen tasarıma ait bilgi almak,
  • Tasarım için materyal toplamak,
  • Story board (resimli senaryo) hazırlamak,
  • Toplanan malzemeyle tasarımı gerçekleştirmek,
  • Tasarımı tamamlama ve teslim etmek,
  • Meslekî eğitime ilişkin faaliyetleri yürütmektir.
4-RADYO-TELEVİZYON PROGRAMCILIĞI

TanımıGrafik animasyoncu; bir proje çerçevesinde uygun görsel tasarımı düzenleyen, sanal ve gerçek nesnelerin tasarımını yapan, bu tasarımları üç boyutlu olarak canlandıran ve bu canlandırmayı bireysel ya da ekip çalışmasıyla yapma bilgi ve becerisine sahip, nitelikli kişidir. Görevleri

  • Çalışma planı yapmak,
  • Talep eden kişiden istenilen tasarıma ait bilgi almak,
  • Tasarım için materyal toplamak,
  • Story board (resimli senaryo) hazırlamak,
  • Toplanan malzemeyle tasarımı gerçekleştirmek,
  • Tasarımı tamamlama ve teslim etmek,
  • Meslekî eğitime ilişkin faaliyetleri yürütmektir.

MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER
Bu meslek elemanlarının; görme ve işitme duyu organları işlevlerini tam olarak yerine getirir durumda olan, el ve parmaklarını ustalıkla kullanan, yaratıcı, titiz, beden ve ruh sağlığına sahip, estetik görüşlü ve meslekî eğitim almış kimseler olmaları gerekir. Radyo-Televizyon alanında çalışmak isteyenlerin;

  • Yaratıcı ve meraklı,
  • Sezgisel zekâsı yüksek,
  • İyi iletişim kurabilen,
  • Görsel hafızası güçlü,
  • İyi gözlem yapabilen,
  • Hızlı karar alabilen,
  • Estetik duyguya sahip,
  • Ayrıntıları algılayabilen,
  • Dikkatli ve sabırlı,
  • Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip,
  • Şekilleri doğru algılayabilen kişiler olmaları gerekmektedir.
Ayrıca, grafik?animasyoncu olmak isteyenler çizim yapma yeteneğine sahip olmalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Meslek elemanları çalışmalarını hem kapalı mekânlarda (stüdyolarda ve çok değişken ortamlarda çalışmaları söz konusu olabilmektedir) hem de açık havada yürütürler. Görevini diğer çalışanlarla etkileşimde bulunarak eş güdüm halinde yürütmek durumundadır. Hareketli bir hayattan ve değişkenlikten hoşlanan kişiler bu meslekte mutlu olabilirler. Çalışma saatleri düzenli değildir.

ÇALIŞMA ALANLARI VE  İŞ BULMA OLANAKLARI 
Radyo-Televizyon alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;

  • Televizyon kuruluşlarında,
  • Radyo kuruluşlarında,
  • Prodüksiyon şirketlerinde,
  • Reklam ajanslarında,
Turizm ve eğlence sektöründe çalışabilirler.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER  
Meslek eğitimi, her türden meslek liselerinin Radyo-Televizyon alanı diploma programında ve yaygın eğitim kurumlarında sertifika programlarıyla verilmektedir. Liseden sonra, yükseköğrenime geçiş sınavını başaranlar lisans programlarına devam edebilirler ya da YÖK?ün uygulamaları devam ettiği sürece, meslek yüksekokullarının Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Radyo ve Televizyon Programcılığı, Televizyon Yapım ve Yönetim, Fotoğrafçılık, Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümüne sınavsız geçiş yapabilirler. Meslek yüksekokulunu bitirenler, Dikey Geçiş Sınavı ile lisans programlarına geçebilirler. Meslekî Eğitim Merkezlerinde, Radyo Televizyon alanında eğitim verilmektedir. Modüler programlarla meslek liseleri arasında paralellik sağlandığından dolayı yatay ve dikey geçişler olabilecektir.